A britek csökkentik a hús- és tejtermékek fogyasztását 2023-ban
A britek csökkentik a hús- és tejtermékek fogyasztását 2023-ban

A The Vegan Society új felmérése szerint a briteknél a környezetvédelmi elhatározások a legfontosabbak, emiatt több mint 33 százalékuk szerint az állati eredetű termékek csökkentése vagy megszüntetése prioritást élvez az új évben.

A felmérés eredményei szerint a brit fogyasztók 50 százaléka növeli környezetvédelmi kötelezettségvállalásait 2023-ban, és erőfeszítéseikben kulcsszerepet játszik az állati eredetű termékek csökkentése. Az eredmények egy 2000 résztvevős felmérésből származnak, amelyet a The Vegan Society – a világ legrégebbi vegán jótékonysági szervezete – végzett.

Az eredmények

Az eredmények szerint a résztvevők legalább fele azt mondta, hogy legalább egy elhatározást tesznek a bolygóért. Az állati eredetű termékek visszaszorítása volt a harmadik legnépszerűbb választás a tíz lehetséges intézkedés közül, az energiafelhasználás csökkentése volt az első választás, majd utána a pazarlás minimalizálása.

A nem vegán résztvevők 56 százaléka azt mondta, hogy csökkentené az állati eredetű termékek fogyasztását. A listán szereplő további lehetőségek a kevesebb repülés, a környezetbarátabb utazási lehetőségek választása a fosszilis tüzelőanyaggal működő járművek helyett, a felelősségteljes befektetés, az éghajlattal kapcsolatos célokra való adományozás, valamint a szavazás vagy a politikai képviselőkkel való kapcsolatfelvétel voltak.

A veganuary vezette az étrenddel kapcsolatos lehetőségek zömét, a nem vegánok 28 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 2023-ban megpróbálkozik vele. A résztvevők hét százaléka – nagyrészt a 18 és 25 év közötti korosztályba tartozók – nyilatkozta azt, hogy vegánná kíván válni. Az idősebb, 58 év feletti résztvevők leginkább azt mondták, hogy csökkentenék a hús- és tejtermékek fogyasztását anélkül, hogy teljesen lemondanának róla.

„Igazán biztató tudni, hogy oly sok ember vállalja, hogy az állati eredetű termékek bevitelének csökkentésével kiveszi a részét a bolygó megmentésében” – mondta Hannah Coyne, a The Vegan Society kampánymenedzsere. „A Plate up for the Planet kampányunk célja, hogy segítse az embereket ennek továbbvitelében és az egyik leghatékonyabb változtatás megtételében szénlábnyomuk csökkentése érdekében.”

Új év, új szokások

Január a legjobb idő a kezdéshez, különösen a sok izgalmas vegán csemege és menü miatt, illetve azok számára, akik egy egészséges új kezdetre vágynak. Egy jól megtervezett vegán étrend tökéletesen üdítő lehet

– mondta Hannay Coyne.

A Vegán Társaság szerint az állati eredetű termékek redukálása vagy megszüntetése a leghatékonyabb intézkedés a környezeti lábnyom csökkentésére. A kampány rámutat egy Oxfordi Egyetemi tanulmányára, amely szerint ha mindenki növényi alapú étrendet követne, az élelmiszerekkel kapcsolatos éghajlati kibocsátások 70 százalékkal csökkennének.

A csoport szerint Phillipa Lally Health Psychology Research Associate kutatása azt mutatja, hogy átlagosan 66 napba telik egy új szokás kialakítása. Az egy hónapig tartó Veganuary körülbelül félútig juttatja el az embereket, mondja a The Vegan Society, a kampány hivatalos partnere.

(forrás: greenqueen)

search icon