A britek már a hipermarketekben is hulladékmentesen vásárolhatnak
A britek már a hipermarketekben is hulladékmentesen vásárolhatnak

A Tesco vásárlói mostantól Anglia több áruházában is megvásárolhatják a termékek újratölthető, hulladékmentes változatát. Az egyéves online kísérleti programot követően az élelmiszeripari óriáscég 10 kelet-angliai áruházba költözteti a kizárólag online, hulladékmentes vásárlási szolgáltatásait. A vásárlók mostantól a kólától a mosogatószerig minden mindennapi terméket fenntartható, újrafelhasználható csomagolásban vásárolhatnak, amely tisztítható, újratölthető és újra és újra felhasználható.

Az újratölthető termékek a Loop nevű kezdeményezés részét képezik, amely a TerraCycle hulladékgazdálkodási vállalatból vált ki, és „hulladékmentes vásárlási platformként” tartja magát számon.
A tavalyi év során a Tesco vásárlói újrahasználható csomagolásban rendelhettek és küldhettek vissza termékeket a házuk elé és onnan vissza.

A 88 termékből álló kínálatban ismert márkák szerepelnek, és mintegy 35 Tesco márkájú alapvető termék, például tészta, rizs, olaj és cukor is bekerült a kínálatba, amely várhatóan még bővülni fog.

A vásárlóknak 20 pennytől 5 fontig terjedő betétdíjat kell fizetniük az újrahasználható csomagolásért, amelyet egy alkalmazáson keresztül visszatérítenek, amikor az üres terméket az üzletben található „újrahasználati visszavételi állomáson” keresztül visszaadják. A Loop ezután szortírozza és szakszerűen megtisztítja a csomagolást, biztosítva, hogy minden megfeleljen az egészségügyi és biztonsági előírásoknak, mielőtt visszaküldi a gyártónak, ahol legalább tízszer újratölthető.

A vállalatok szerint ha a 10 üzletben a vásárlók az újrahasznosítható kólás, mosogatószeres és ketchupos palackokról a Loop újratölthető palackjaira térnének át, a csomagolásokat évente több mint 2,5 millió alkalommal használnák fel és hasznosítanák újra.

A Loopra ezekben az első Tesco áruházakban adott fogyasztói reakciók kulcsfontosságúnak bizonyulnak majd a Loop kínálatának finomításában, és végső soron reméljük, hogy több áruházban és a rendelkezésre álló termékcsaládok számának növelésével tudjuk majd skálázni és újrafelhasználni.

mondta a TerraCycle és a Loop alapítója és vezérigazgatója, Tom Szaky

A Loop nemzetközi szinten is elérhető az élelmiszerláncokban, Franciaországban, Japánban, Kanadában és az Egyesült Államokban, és további terjeszkedést terveznek Ausztráliában és Németországban. Reméljük, hazánkban is hamarosan elérhető lesz a modell.

(Independent)

(fotó: Loop)

Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!

search icon