Fenntarthatóbb lesz a vasút – jönnek a hidrogénhajtású vonatok
Fenntarthatóbb lesz a vasút – jönnek a hidrogénhajtású vonatok

Már három európai gyártó is piacképes hidrogénvonatot kínál. Az új technológia jelentősége, hogy a zöldhidrogén előállításához megújuló energiát lehet felhasználni.

A kontinensen elsőként a francia Alstom helyezett üzembe hidrogénvonatot, augusztus óta pedig menetrend szerinti forgalomban közlekednek a járművek Németországban, a Bréma környéki, 126 kilométeres útvonalon. Az összesen 14 hidrogénüzemű regionális szerelvény fokozatosan váltja majd ki a 15 régebbi dízelvonatot.

A hazánkban gyártói bázissal rendelkező Stadler ugyancsak kifejlesztette a maga üzemanyagcellás modelljét, és legújabban a Siemens kezdte meg a próbaüzemet a nemrég bemutatott Mireo Plus H hidrogénvonattal.

A nem villamosított vasútvonalakon – Európában ez az összes vonal hatvan százaléka – jelenleg dízelhajtású járművek üzemelnek.

Csak Németországban a német állami vasúttársaság körülbelül 250 millió liter gázolajat fogyaszt éves szinten. Ennek a szénhidrogén-mennyiségnek a helyettesítése a feladat, és erre szolgálnak az akkumulátoros, üzemanyagcellás megoldások, illetve környezetkímélő üzemanyagok, mint például a speciális növényi olajok használata.

(Forrás: magyarnemzet.hu Kép: pexels.com)

search icon