Az alumínium végtelenszer újrahasznosítható nyersanyag. A dezodorospalackok esetében azonban – a potenciálisan robbanásveszélyes töltőgáz miatt – a reciklálás nem valósul meg. Erre a problémára kínál megoldást a Respray innovációja, a hajtógázként sűrített levegőt használó, közvetlenül az üzletekben újratölthető dezodorospalack. A cég egyik alapítójával, Réti Andorral készítettem villáminterjút a fenntarthatósági expón.
Hogyan mutatnád be röviden az innovációtokat?
Egy újratölthető dezodortechnológiát szolgáltatunk olyan már meglévő illatszermárkáknak, amelyek a termékeiket szeretnék innovatív és fenntarthatóbb csomagolásban eljuttatni a vásárlóknak. Termékünk egy dezodor-újratöltő automata, melyet drogériákban és szupermarketekben helyezünk ki, ahol a vásárlók saját maguk néhány nagyon egyszerű lépésben újratölthetik a kiürült palackjaikat.
Tavasszal podcastunk vendégei voltatok, és valamivel korábban indult pilot projektetek, melyben már a vásárlók is találkozhattak a termékkel. Mik az eddigi tapasztalatok, és hogy álltok most?
Januárban indult a Rossmann-nal közös pilot projektünk, jelenleg 3 drogériában érhető el automatánk. A megoldásunk fogadtatása nagyon pozitív volt úgy a sajtóban, mint a vásárlók körében, nagyon sokan megismertek minket. Úgy vesszük észre, hogy a vásárlók tudatosan keresik az ilyen fenntartható termékeket, és ennek köszönhetően nagyon pozitív eredményeket látunk azóta is.
Tehát sikeresnek mondható a pilot.
Egyértelműen. A partnerünk számára és nekünk is várakozáson felüliek az eddigi eredmények. A következő időszakban lesz egy fejlesztési körünk. Szeretnénk kibővíteni az egy-egy automatában elérhető illatok számát 3-ról 8–12-re. Ezenfelül elérhetővé szeretnénk tenni alkoholos bázisú illatanyagokat is, ami azért fontos lépés, mert a legtöbb gyártó ilyen illattokkal dolgozik, így tehát megnyílik a lehetőség további együttműködésekre is. Az automatánkat pedig felkészítjük a sorozatgyártásra, törekedve a minél fenntarthatóbb gyártási megoldásokra.
Az említett podcastban arról is beszéltetek, hogy szeretnétek nyitni a nagy illatszergyártók felé. Ez a folyamat hol tart most?
A következő szint az, hogy szeretnénk itthon szélesebb körben elterjeszteni a megoldást, az új gépekkel pedig megszólítani a nagyobb márkákat is. Nagyon erős érdeklődést tapasztalunk egyébként az illatszergyártók részéről, sőt a különféle aeroszolokat gyártó cégek is keresnek minket. Reméljük, hogy jövőre, amikor „munkába állnak” az újabb automaták, már kibővített választékkal várhatjuk a vásárlókat.
Még nem késő ellátogatni a Planet Budapest 2023 Fenntarthatósági Expóra és Élményprogramra, amely 2023. szeptember 27. és október 1. között a Hungexpón várja az érdeklődőket.
További részletek: planetbudapest.hu