A greenwashing magyarul zöldre mosás vagy zöldre festés. Olyan marketing- és PR-stratégia, amely elhiteti a fogyasztókkal és a közvéleménnyel, hogy a vállat többet tesz a környezet védelméért, mint a valóságban.
A greenwashingot végző cég környezetbarátnak, az emberi társadalomért és a bolygó élővilágáért felelősséget vállalónak állítja be magát vagy egy adott termékét, szolgáltatását, miközben állításának nem (vagy csak részben) tesz eleget.
A vállalatok így hamis és megtévesztő információkkal magukhoz tudják csalogatni azokat a fogyasztókat is, akik fontosnak tartják a környezetvédelmet. A megtévesztésre sokszor olyan szavakat használnak, mint például „zöld”, „fenntartható”, „környezetbarát”. Az ilyen vállalatok sokszor több energiát, időt és pénzt fordítanak arra, hogy környezetbarátként tüntessék fel magukat, mint a tényleges környezettudatosságra.
Jó példa a greenwashingra: 2017-ben az amerikai Walmart üzlethálózatnak 1 millió dolláros bírságot kellett kifizetnie, miután egyes műanyag termékeire ráírta, hogy „biológiailag lebomlanak”. Ez szó szerint ugyan igaz volt, hiszen valamikor a jövőben a műanyag is lebomlik, de nem mindegy, hogy egy vagy több száz év múlva. A felirat tehát félrevezette a fogyasztókat, „zöld álcába” bújtatta a szóban forgó terméket.