Húsélmény hús nélkül – új termék a magyar piacon
Húsélmény hús nélkül – új termék a magyar piacon

Borsó- és babfehérje felhasználásával fejlesztett ki húshelyettesítő terméket a Food Control vállalatcsoport, mely termék a Creaveg nevet kapta, utalva annak széleskörű felhasználhatóságára. Ez az első olyan készítmény a magyar élelmiszerpiacon, mely megszólalásig hasonlít a húshoz. Nem véletlenül, hisz a terméket megálmodó kutatócsoport küldetése, hogy fenntarthatóbbá tegye a főzési szokásokat.

Három éve összeállt egy kutatócsoport a Food Control szakembereiből, hogy valami egészen egyedülállót hozzanak létre a húshelyettesítők piacán – méghozzá bab- és borsófehérjéből!

Mint az ismert az állati eredetű termékek nagy terhet jelentenek a környezet számára és jelentősen hozzájárulnak az üvegházhatás és ezáltal a klímaváltozás kialakulásához is. Mindez arra ösztönözte a Food Control kutatóit, hogy megalkossanak egy olyan húshelyettesítőt, mely azon túl, hogy kiváló minőségű és fehérjékben gazdag, maximálisan hozza a hús állagot. Így született meg a Creaveg, mely immáron országszerte elérhető az üzletekben.

Az, hogy a Creaveg termékek textúrája tökéletesen hasonlít a húshoz, mindvégig kiemelt cél volt. Megálmodói fontos feladatuknak tekintik, hogy megmutassák, hús nélkül is lehet finom és változatos ételeket az asztalra varázsolni, melyeket nemcsak a vegetáriánusok és a vegánok, de a húsevők is örömmel fogyasztanak. Ha  a jelen népességnövekedési tendenciát vesszük alapul, akkor 2100-ra már több mint 11 milliárd ember fog élni a Földön, ami azt jelenti, hogy egyre nagyobb szükséglet mutatkozik majd a Creaveg-hez hasonló fehérjeforrások iránt. 

A Creaveg célcsoportja az összes olyan ember, aki apró lépésekben szeretné a tudatos táplálkozás erejével élhetőbbé tenni a Földet, mindezt úgy, hogy az ételek élvezeti értéke megmarad. Húsevőknek, flexitáriánusoknak, vegetáriánusoknak, vegánoknak egyaránt ajánljuk.

–mondta Dr. Tóth András, a Creaveg Kft. fejlesztési vezetője.

Bármely helyettesítő termék fogyasztásakor szempont lehet, hogy a tizennégy fő allergén – mint a szója, vagy a glutén, – milyen arányban található meg az adott élelmiszerben. A fejlesztés során erre is odafigyeltek, így ezeket nem is tartalmazza a magyar újítás.

A mottóban (Creative. Conscious. Creaveg.) szereplő alliterációval a termék kreatív jellegét szerettük volna kiemelni, hiszen bármilyen étel elkészíthető belőle a rántott szelettől kezdve, a bolognain és a töltött káposztán át egészen a rakott zöldbabig.

–tette hozzá Dr. Tóth András
search icon