A legújabb technológiát, a mesterséges intelligenciát is beveti a KLM légitársaság annak érdekében, hogy csökkentse a járatkiszolgálási folyamatban keletkező ételhulladék mennyiségét.
A légitársaság közleményben kifejtették, hogy a mesterséges intelligencia, a catering szolgáltatás számára kifejlesztett algoritmus segítségével igyekszik pontos becsléseket készíteni arról, hogy egy-egy járatra mennyi ételt kell elkészíteni, és a fedélzetre vinni.
A „Meals On Board System” nevű rendszer utazási osztályra lebontva kapja meg a várható utasszámot minden egyes járatra, az adatokat az indulás előtti 20. percig folyamatosan frissítik, így rendkívül pontos becslés adható.
Az első három hónap adatai szerint a cateringhez fűződő tevékenység során 63 százalékkal kevesebb ételhulladék keletkezett. A leginkább szembetűnő változás az interkontinentális járatokon látszik, ahol 2,5 adaggal kevesebb ételhulladék keletkezik járatonként. Ez éves szintre és a teljes járathálózatra vetítve 111 tonnát jelent, ennyi étel elkészítése és hulladékká válása spórolható meg.
A közlemény szerint a KLM már dolgozik azon, hogy a catering szolgáltatások mellett a járatüzemeltetés és gépkarbantartás területén is szélesebb körben alkalmazzon mesterséges intelligenciát. Az élelmiszerpazarlás a Planet Budapest 2023 fenntarthatósági expón is a kiemelt témák közé tartozott. A rendezvényen a szakma számos neves képviselője vett részt, értékes előadásokat és innovatív megoldásokat prezentálva az érdeklődők számára.
Marjan Rintel, a KLM vezérigazgatója kiemelte, a digitális technológiába való befektetés fontos a légitársaság számára, hiszen a mesterséges intelligencia segítségével a járatüzemeltetés a mainál sokkal hatékonyabb és fenntarthatóbb lehet.
(KLM)
Fotó: Canva