A Tesco és a WWF új együttműködése a megfizethető és fenntartható élelmiszer-fogyasztást támogatja
A Tesco és a WWF új együttműködése a megfizethető és fenntartható élelmiszer-fogyasztást támogatja

Idén július 29-re esik a túlfogyasztás világnapja, vagyis az emberiség nem egészen hét hónap alatt elhasználta a Föld egy évre elegendő természeti erőforrásait. Ennek apropóján a WWF és a Tesco együttműködést indított el azzal a céllal, hogy hosszú távon támogassa a megfizethető és fenntartható élelmiszer-fogyasztást Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában.

Globális ökológiai lábnyomunk jelenleg akkora, hogy életmódunk fenntartásához 1,7 Földre lenne szükségünk, ezzel pedig a jövő generációitól vesszük el az erőforrásokat. Fontos azonban tudni, hogy mindezen változtathatunk.

Lábnyomunk méretét alapvetően meghatározza, hogy hogyan termeljük meg, forgalmazzuk és fogyasztjuk el az élelmiszereket. Jelenleg az élelmiszer megtermelése illetve az asztalig tartó útja felel legnagyobb mértékben az üvegházhatású gázok kibocsátásáért, miközben a megtermelt élelmiszer 40%-a a kukában végzi.

A Tesco és a WWF többek között ezen szeretne változtatni. Együttműködésükkel szeretnék felhívni a figyelmet a fenntartható élelmiszer-fogyasztási szokásokra, és támogatni azt, hogy minél többen éljenek egészségesen és csökkentsék az élelmiszerek környezeti hatásait.

Élelmiszer-ellátásunk a természeten alapszik, de a természet bajban van. Ma a túlfogyasztás világnapja felhívja a figyelmet arra, hogy szó szerint a jövőnket fogyasztjuk el – és a probléma nagy részét az az élelmiszer okozza, amit megtermelünk és megeszünk. Ezért üdvözlöm a WWF együttműködését a Tescoval, Magyarország, Szlovákia és Csehország egyik vezető kiskereskedelmi áruházláncával, azzal a közös céllal, hogy elősegítsük a fenntartható és megfizethető mindennapi élelmiszer-fogyasztásra való áltállást ezekben az országokban.

–mondta Andreas Beckmann, a WWF Közép- és Kelet-Európáért felelős igazgatója

A Tesco és a WWF együttműködése Közép-Európában három fő területre fókuszál:

  • Felhívja a Tesco munkatársainak figyelmét arra, hogy mit tehetnek a vállalati működés környezetre és természetre gyakorolt hatásainak csökkentéséért.
  • Napi szintű, fenntartható élelmiszer-fogyasztásra ösztönzi a fogyasztókat.
  • A Tesco szállítóival és partnereivel rámutat a fenntartható termelés jó gyakorlataira, és megfizethető alternatívát kínál a vásárlók számára.

Hazánk sajnos még a globális átlagnál is rosszabbul teljesít: a magyarországi túlfogyasztás napja idén június 8-ára esett. Vagyis, ha mindenki úgy élne, mint a magyarok, a Föld éves tartalékai már ekkor kimerültek volna. Éppen ezért indítottunk WWF Léptem néven egy olyan mobilalkalmazást, melynek segítségével felmérhetjük saját ökolábnyomunkat, és tudatosan csökkenthetünk rajta – ahol csak lehet. Az applikációban – amelynek segítségével a Tesco magyarországi munkatársai is elindulnak a változás felé egy játék keretében –, egyebek mellett fontos szerepet kap a fenntarthatóbb élelmiszer-fogyasztás is, ezzel támogatva az első lépéseket ahhoz, hogy tudatosabb vásárlókká és fogyasztókká váljunk.

–mondta Sipos Katalin, a WWF Magyarország igazgatója
search icon