Az ajándékozásban is egyre nagyobb figyelmet kap a fenntarthatóság
Az ajándékozásban is egyre nagyobb figyelmet kap a fenntarthatóság

Az MBH Bank reprezentatív kutatása szerint az emberek közel fele költ többet a tervezettnél karácsonyi ajándékokra, de a fenntarthatóság is egyre nagyobb figyelmet kap.

A kutatásban megkérdezettek nagy része (78 százalék) tervezi előre a kiadásait, 49 százalékuk mégis úgy gondolja, hogy hajlamos a túlköltekezésre az ünnepi időszakban. A felméréséből kiderült, hogy a többség 3-4 héttel karácsony előtt kezdi meg az ajándékok beszerzését, és csupán két százalék hagyja a végére a vásárlást.

Átlagosan hat embert ajándékoz meg mindenki, a legnépszerűbb ajándék az édesség és a könyv. A válaszadók közül minden harmadik (36 százalék) ad valamilyen „élményt” szeretteinek, és továbbra is népszerű választás a gyermekeknek a társasjáték.

A megkérdezettek több mint fele az együtt töltött időre és a közös programokra helyezi a hangsúlyt. Igazi interaktív szórakozást nyújtott a Planet Budapest 2023 Heroes of the Future programja is, amely kalandra hívta a fiatalokat. A 8–16 éves korosztály „A jövő hősei” program keretében egy 75–80 perces élményszínház részesei lehettek, célként kitűzve, hogy a Föld jelenét és jövőjét jobbá tegyék az összefogás erejével.

A kutatásból továbbá az is kiderül, hogy az ajándékozásban is egyre nagyobb figyelmet kap a fenntarthatóság; a megkérdezettek 41 százaléka a csomagolással, 11 százalékuk a tudatos vásárlással járul hozzá a környezet védelméhez.

(MBH Bank)

search icon