
Az utóbbi években a mesterséges intelligencia alkalmazása megduplázódott, mára a vállalatok 94%-a szolgáltatókra támaszkodik AI és a gépi tanulási (ML) technológiák fejlesztésében. A mesterséges intelligencia jelentette versenyelőny és lehetőségek kiaknázása érdekében egyre több vállalat dönt nearshoring tevékenységeiben is AI-alapú eszközök alkalmazása mellett.
2023-ban a mesterségesintelligencia-központú rendszerekre fordított kiadások globálisan a 154 milliárd dollárt is elérték – olvasható az Energiastratégia Intézet nearshoring-sorozatának következő részében.
A nearshoring és a technológia, az adattudomány és a mesterséges intelligencia ötvözete, a smartshoring célja az ellátási láncok optimalizálása ezen eszközök alkalmazása révén. Az AI-t a smartshoring során új üzleti modellek, termékek és szolgáltatások kialakítására, az operatív folyamatok átalakítására, valamint a fogyasztói, ügyfél- és piaci viselkedés megértésére és elemzésére használják.
Az új technológiák bevonása mellett a smartshoring magában foglalja az ezekkel foglalkozó, szomszédos országokban élő szakemberek foglalkoztatását. A nearshoringgal párosított mesterséges intelligencia jelentős stratégiai előnyöket biztosít. A legnagyobb ösztönző a potenciálisan elérhető költségmegtakarítás és nagyobb fokú hatékonyság. Az adatelemzés és a természetes nyelvfeldolgozás (NLP) segítségével maximalizálható a hatékonyság, miközben egyidejűleg dolgozhatnak a belső és a nearshoring csapatok, ami rugalmasabb fejlesztést és gyors problémamegoldást tesz lehetővé.
Az AI alkalmazásával a szoftverfejlesztő vállalatok akár 40%-kal növelhetik termelékenységüket, míg fejlesztési költségeik akár 20%-át is megtakaríthatják. A mesterséges intelligencia a szoftverfejlesztés mellett az ismétlődő feladatok automatizálásával, a döntéshozatal javításával és a fejlett prediktív analitika alkalmazásával a teljes vállalati működés hatékonyságának növeléséhez hozzájárul.
A fentebb említetteken felül a mesterséges intelligencia számos más nearshoring-terület működését átalakíthatja. Az AI-vezérelt chatbotok az ügyfélszolgálatok munkáját, a prediktív analitika és a mesterséges intelligenciát felhasználó kereslet-előrejelzés a logisztikát, a generatív AI a vállalatok marketingtevékenységét forradalmasíthatja. Az ismétlődő adminisztratív feladatok, mint az adatbevitel, a számlafeldolgozás és a dokumentumkezelés AI-jal való automatizálása szintén jelentős hatékonyságjavulást tesz lehetővé.
A publikáció tovább olvasható az Energiastratégia Intézet weboldalán.
Fotó: Canva