Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, például az ősszel meghirdetett „Kerülj egy joghurttal közelebb a természethez!” elnevezésű kampány formájában, melynek eredményeként közel egy hektárnyi, azaz 5000, itthon őshonos fekete nyárfa csemete ültetését támogatja a társaság a „Magyarország Legszebb Erdejének” választott debreceni Nagyerdőben.
Decemberben fejeződik be a Nádudvari Élelmiszer Kft-nél az a 650 millió forintos zöldfejlesztési program, amely a vállalat elkötelezettségét mutatja a környezetbarát működés iránt. A projekteket saját, illetve állami forrásokból, valamint az OTP Bank által nyújtott zöldhitelből finanszírozták.
A géppark bővítésével és modernizálásával spórolnak
Nagy Ádám, a Nádudvari ügyvezető igazgatója a cég sajtóközleményében megosztotta, hogy a vállalatcsoport számára prioritás a minél zöldebb működés. Igyekeznek a termelésben és a csomagolások fejlesztése terén is érdemi eredményeket elérni, a vásárlói visszajelzések alapján pedig azt tapasztalják, hogy a fogyasztóknál már szempont, hogy a megvásárolni kívánt termék olyan vállalattól származzon, amely környezettudatos termelést és működést folytat.
A széleskörű beruházás meghatározó eleme a napelemrendszer bővítése, illetve új rendszerek telepítése a tej- és a húsüzemnél egyaránt. Ennek köszönhetően a korábbi üzemenkénti 50 kW-os kapacitás 200-200 kW-ra nő. A projektsorozat további része a tejüzemben a jegesvizes technológiai hűtőrendszer rekonstrukciója új hűtőaggregátok telepítésével, a mirelitüzemben az ammóniás hűtőrendszer cseréje korszerűbb megoldásra, továbbá a hűtőaggregátokból származó hulladékhő hasznosítása használati melegvíz előállítására.
Közvetlenül ugyan nem ennek a projektsorozatnak a része, ám mégis ide sorolandó az egyes termékcsaládok csomagolásánál végrehajtott innováció is. Így az E-mentes termékcsaládoknál 50%-kal csökkent a műanyagfelhasználás, ami évi 10 tonnával kevesebb műanyag felhasználását jelenti. A most októberben bevezetett, 125 g-os gyümölcsjoghurtok pedig már egy új típusú, papírszélű pohárban kerültek a boltok polcaira.
Joghurtokkal a természetért
Mindezek a lépések igen látványos előrelépést jelentenek a Nádudvari Élelmiszer Kft. környezetbarát működésében. Így ugyanis a társaság éves energiafogyasztása több mint 10%-kal mérséklődhet, ami hozzávetőlegesen 300 család éves energiafogyasztásának felel meg.
Ezenfelül a cég elkötelezett a környezet megóvása érdekében különböző lépéseket tenni, így például tervben van egy egészéves átfogó faültetési program 2024-re. Ennek első eleme és egyben beharangozója volt az új gyümölcsjoghurtok elmúlt hetekben történt piaci bevezetéséhez kapcsolt, „Kerülj egy joghurttal közelebb a természethez!” elnevezésűkampány is. A Nádudvari Élelmiszer Kft. ugyanis vállalta, hogy minden, októberben értékesített 100 kilogramm joghurt után egy Magyarországon őshonos fát ültet el a NYÍRERDŐ Nyírségi Erdészeti Zrt-vel együttműködve.
A program jóval a várakozások fölötti eredményt hozott, hiszen közel 400 tonna terméket adtak el. Így a vállalat további kiegészítéseivel mintegy 5000, hazánkban őshonos fekete-nyárfa csemete ültetését finanszírozza a Nádudvari, mely egy hektárnyi erdőrész felújítását jelenti. A facsemeték az idén „Magyarország Legszebb Erdeje” díjjal kitüntetett debreceni Nagyerdő városhoz közel eső részére kerülnek, amely a helyiek kedvelt sétáló- és kirándulóhelye.
120 kerékpár érkezik a dolgozók számára
Ugyancsak a környezeti terhelés csökkentése érdekében a közelmúltban arról is döntöttek a Nádudvarinál, hogy minden olyan dolgozó számára egy vadonatúj biciklit biztosítanak, aki vállalja, hogy kerékpárral érkezik munkába. Ennek érdekében már meg is rendeltek 120 kerékpárt.
Idén rekordforgalom várható a Nádudvarinál
A vállalat idei forgalma az előzetes tervek szerint alakul. Amennyiben az év vége is hozza a tervezett szinteket, akkor 2023-ban rekordforgalmat produkál a cég, így az árbevétel meghaladhatja majd a 20 milliárd forintot az elmúlt évi 16,7 milliárd után.
A fenntarthatósággal és azzal, hogy mi mit tehetünk bolygónk védelméért kiemelten foglalkozott a nemrég véget ért Planet Budapest 2023 Fenntarthatósági Expó is.
Forrás és kiemelt kép: KNK PR&Média